Laatste weekje

10 januari 2016 - Frankfurt am Main, Duitsland

Het kerst-bowling-uitje zit er op. De 5 uur durende meeting, met aansluitend luxe diner en overnachting in Hilton Mainz met de marketingafdeling is geweest. De kerstborrel en tevens opening van het dakterras in het appartementencomplex is gevierd. En twee weken thuis in Nederland rond kerst en oud en nieuw zijn weer achter de rug.

Het nieuwe jaar is officieel begonnen. De laatste twee weken stage in Duitsland zijn aangebroken. En daarvan zit de eerste week er ook al weer op. Wat gaat het toch snel…

Morgen begint de laatste werkweek bij Hilton Worldwide in Frankfurt. Mag het eigenlijk geen week noemen want vrijdag heb ik vrij genomen om mijn appartement leeg te halen. Koffers, tassen en dozen worden weer versleept naar Nederland. Wordt nog een hele opgave om het allereerst allemaal in te pakken en ten tweede om het hele zwikkie in de auto te krijgen. Vrijdagmiddag en zaterdagmorgen zullen mijn inpak-skills zich dan ook van hun beste kant moeten laten zien.

Het wordt een drukke week met een etentje en een paar avondjes drankjes in de stad voor de boeg. Ook op het werk staat er van alles in planning en regel ik nog een afscheidsontbijt voor de marketingafdeling. Verveling zit er deze week niet in.

Aan belevenissen hier in de grote stad is de afgelopen tijd weinig veranderd. Het Duitse leven gaat zo z’n gangetje en ik als Nederlander in ons buurland heb het reilen en zeilen aardig onder de knie. Maar zoals altijd, als je de smaak eenmaal te pakken hebt is het avontuur afgelopen. En dat was het; een avontuur. Ik heb genoten en geleerd, mijn ogen uitgekeken en me verbaasd, nieuwe ervaring opgedaan en af en toe een tikkie heimwee gehad, nieuwe mensen ontmoet en een andere taal op hoog niveau geleerd en boven alles; ik heb er geen seconde spijt van gehad.

Ik zal zo mezelf weer eens verbazen met mijn kookkunsten op mijn favoriete keramische kookplaat. (Note to self: keramische kookplaat komt later niet in mijn huis!) Zal tevens de auto ook voorzien van een beetje Diesel-voeding en verder heb ik een rustig avondje op de planning staan.

Wens jullie allen ook een fijne avond toe!

x. Ilse

1. Joke:
    10 januari 2016
    Nog 1weekje en dan op naar een nieuw avontuur?
  2. Annet:
    10 januari 2016
    Vrijdagavond ben je dus nog niet weer hier? Zie je nog wel.
    Heb genoten van je verhalen.
  3. Ab hofhuis:
    10 januari 2016
    prachtige verslag en bijzonder leuk geschreven. succes verder.
  4. Gerry:
    11 januari 2016
    weer een mooi verslag .en tot kijk
    groetjes opa en oma